- ditt hem
- ditt bostadsområde
- vårt Skövdebostäder.
Din lägenhet
För dig som hyresgäst innebär det att du kan styra över flera saker när det gäller din lägenhet.
Öka standarden
Du kan välja till saker i din lägenhet och öka standarden. Vad du kan välja till beror på vilken lägenhet det är, var den ligger och vilka val tidigare hyresgäster gjort. Exempel på val du kan göra är att beställa duschväggar, tvätt- och torktumlare, balkonginglasning och diskmaskin.
Styra underhållet
Du kan själv bestämma hur vi ska underhålla din lägenhet. Efter ett antal år ingår byte av tapeter, golv eller kyl- och frysskåp. Under rubriken Hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll (HLU) kan du läsa mer om hur det fungerar om du själv vill välja nytt innan det är dags enligt planen.
Tillsammans med grannar
Tillsammans med grannar är boinflytande ett sätt att öka gemenskapen, tryggheten i området och även bidra till en levande stadsdel. Detta kan göras på flera olika sätt:
- Om ni ska ordna en aktivitet kan Skövdebostäder hjälpa till med lokal eller ekonomiskt. Under rubriken Söka fritidsmedel kan du läsa mer om hur det fungerar och hur du gör en ansökan.
- I samband med olika upprustningsprojekt kan du som hyresgäst bli tillfrågad. Det kan till exempel gälla val av färg i trapphus eller upprustning av utemiljöer och lekplatser.
- Att hälsa på en granne du möter i trapphuset eller på gården påverkar ditt boende positivt då det ökar tryggheten.
Dialog och kundundersökningar
Vi på Skövdebostäder är lyhörda för dina behov som hyresgäst.
Genom dialog i olika former lyssnar vi på dig som hyresgäst. Bland annat genom kundundersökningar, trygghetsvandringar och bomöten. Det hjälper oss att identifiera behov samt följa upp genomförda åtgärder
Du har också möjlighet att framföra idéer och önskemål till oss när du vill. Börja med att prata med din kvartersvärd eller vårt kundcenter.