Tv, internet och telefoni på Aspö Eko-logi

Hur internet, tv och telefoni fungerar skiljer sig lite från område till område. Inga nya områden kommer att anslutas till det fasta telefonnätet, Telia erbjuder inte längre sådana anslutningar i nybyggnation. På Aspö Eko-logi kommer vi inte heller att kunna erbjuda kabel-tv, via koaxialuttag (antennsladd) i området. Alla sådana tjänster finns istället tillgängliga via fiber.

Skövdebostäder har tecknat avtal med ITUX som kommunikationsoperatör för bredband, tv och telefoni på Aspö Eko-logi. Detta innebär att du som är hyresgäst får tillgång till ITUX plattform. I ITUX öppna nät finns det olika tjänsteleverantörer av bredband, tv och telefoni att välja mellan.

Digital-tv

För att titta på digital-tv behöver du som hyresgäst en digitalbox. När du flyttar in i din lägenhet finns en förinstallerad box i vardagsrummet med ett grundutbud från Com Hem. Den första tv-boxen är gratis för dig som hyresgäst och du får utan kostnad tillgång till följande ett grundutbud av kanaler: SVTl, SVT2, TV4, SVT barnkanalen, SVT Kunskapskanalen, TV6, FOX och AxessTV. Vill du ha ytterligare tv-utbud erbjuder Com Hem och de andra tjänsteleverantörerna av tv olika kanalpaket mot en kostnad. Aktivera digitalboxen För att kunna nyttja det fria tv-utbudet från Com Hem så måste boxen registreras på dig som hyresgäst. Du måste därför ringa Com Hem på tele.nr 90 222 och registrera dig som innehavare av boxen. I Com Hems kundtjänst anger du ”TV-support” som ärende. Den dagen du flyttar från lägenheten är det viktigt att du återigen kontaktar Com Hem och avregistrerar dig som innehavare av digitalboxen.

Internet och telefoni

Utbudet av bredband och telefoni är brett bland tjänsteleverantörerna och det finns något för allas önskemål. Allt från dig som endast vill komplettera med ett enkelt telefoniabonnemang till dig som vill kunna få snabbast möjliga internetuppkoppling. Det erbjuds tjänster upp till 1000 Mbit/s. Det finns en manual från ITUX i din lägenhet. Digital-tv (utöver grundutbudet), internetuppkoppling och telefoni är en fråga mellan dig och den tjänsteleverantör du väljer. Du måste själv beställa önskade tjänster och teckna ett avtal med det företag du väljer. Du kan gå in på skovde.itux.se för att se vilka tjänsteleverantörer som finns samt beställa deras tjänster.

Innan du flyttar in – se över dina abonnemang

Om du flyttar mellan våra områden med olika förutsättningar bör du se över eventuella abonnemang och bindningstider i god tid för sådana tjänster samt om du idag anlitar bredbandstjänster från tjänsteleverantörer du inte kan flytta med. Om du tecknar kontrakt på Aspö Eko-logi bör du, om möjligt, säga upp sådana abonnemang till din inflyttningsdag, om du inte kan flytta med dem till din nya lägenhet.

Kontaktuppgifter

Mer information om tjänsteleverantörer och utbud för Aspö Eko-logi presenteras på www.skovde.itux.se eller går att kontaktas via telefon:
All Tele 0910-79 80 00
Bahnhof 08-555 77150
Bitcom 031-706 27 40
Bredband2 0770-8110 00
Bredbandsgruppen 077-446 60 60
ComHem 0775-171715
Ownit 08-525 073 00
Net at Once 0771-40 44 00
Phonera 040-622 10 00
IP Sweden 0300-152 40
T3 090-12 93 00
Universal 0771-85 00 00
Serverado 08-500 05 7 77
Tyfon 08-546 000 00
Viasat 0200-21 02 19

Skövdebostäder reserverar sig för att kommunikations- och tjänsteleverantörer samt utbud och kontaktuppgifter
med tiden kan förändras.

Skapad: 2021-03-29

Senast uppdaterad: 2021-03-29 kl: 10:45

Eva-Lisa Svensson
Eva-Lisa Svensson
Vi använder cookies för att du ska få en bra användarupplevelse. Läs mer om cookies här.