Vi söker en uthyrare

En av våra över 5 000 bostäder.
En av våra över 5 000 bostäder.

Är du en ansvarsfull, noggrann och lösningsorienterad person med en administrativ förmåga och stor social kompetens? Är du också kommunikativ, flexibel och stresstålig? Då ska du söka tjänsten som uthyrare hos oss på Skövdebostäder. 

Som uthyrare på Skövdebostäder är du med och administrerar och upprätthåller uthyrningsprocessen så att organisationen säkerställer en rättvis och säker process för uthyrning av lägenheter. Du är en ambassadör för bolaget och en av de första personerna som bostadsintressenterna möter för sina frågor hos Skövdebostäder.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna varierar från stort till smått och innebär till exempel:

• All administration kring uthyrning av lägenheter– från uppsägning till kontraktsskrivning, lägenhetsbyten, andrahandsuthyrning med mera.
• All administration kring uthyrning av parkeringar.
• Utveckling av arbetssätt som för uthyrningsavdelningen framåt.
• Utvecklar och ser till att vår information till kund är korrekt.
• Delta i nybyggnationsprojekt som uthyrningens representant för att ”bevaka” kundens behov.
• Utvecklar och ser till att vår information till kund är korrekt.
• Behjälplig i kundtjänst – telefon kring uthyrningsfrågor.
• Lägenhetsvisningar.
• Uthyrning av lokaler (ej alla).

Utbildning och kompetens

• Kunskaper i relevanta IT-system.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
• B-körkort.
• Administrativ utbildning eller motsvarande erfarenhet.
• Goda kunskaper i Officepaketet.

Att vara uthyrare på Skövdebostäder kräver integritet, människokännedom och affärsmässighet. För att trivas i denna tjänst tror vi att du gillar ordning och reda, att arbeta med människor och har ett visst intresse för juridiska frågor. En mycket stor del av arbetet sker digitalt via vårt fastighetssystem och CRM-system, Vitec Hyra respektive Vitec Marknad. Vi ser det därför som meriterande om du har intresse av att utveckla den digitala kundprocessen i befintliga system. Erfarenhet av lokaluthyrning är också ett plus. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och lokalkännedom i Skövde är meriterande, men din personlighet är minst lika viktig!

Varaktighet och kontakt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast möjligt. Inledande provanställning kan bli aktuell. Lön enligt överenskommelse. Tjänsten regleras enligt Fastigos kollektivavtal, K-avtalet.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Anna Bjerklinger, chef för Uthyrning och social hållbarhet på telefon 0500-47 74 90 eller uthyrningssamordnare Åsa Persson på telefon 0500-47 74 19. Facklig företrädare för Vision är Mattias Eriksson, han nås på telefon 0500-47 74 07.

Ansökan

Vi vill ha din ansökan senast den 15 maj 2022. Urval och intervjuer kan komma att göras under ansökningstiden.

Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av annonser i samband med denna rekrytering.

Krav

• Kunskaper i relevanta IT-system.

• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

• B-körkort.

• Administrativ utbildning eller motsvarande erfarenhet.

• Goda kunskaper i Officepaketet.

Sök jobbet här