Kundkristallen delas ut till de bostadsbolag som har Sveriges nöjdaste kunder i olika kategorier. Skövdebostäder har återigen placerat sig bland de tre bästa i jämförelse med flera hundra andra bolag.
– Det känns fantastiskt att vi återigen är nominerade. Det är ett bevis på våra medarbetares engagemang och att våra ansträngningar och långsiktiga kundarbete ger resultat. Jag vill också tacka alla våra hyresgäster som engagerar sig och svarar på enkäten, säger Katarina Prick, vd på Skövdebostäder.
Viktigt verktyg som ger resultat
Vi har genom åren genomfört många kundundersökningar och arbetar systematiskt med resultaten för att utveckla och förbättra verksamheten. De återkommande nomineringarna visar på att detta är ett framgångsrikt recept
– Det handlar om allt från att vi i vissa områden lyssnar in att vi behöver göra större insatser som fönsterbyten, till lite mindre saker som att skapa eller förnya en plantering. Från och med nu i februari 2025 kommer vi att mäta nöjdheten löpande och förhoppningen är att kunna agera snabbare på synpunkter och kanske få ännu bättre resultat, säger Erik Pettersson, chef för Boservice.
Priser delas ut 6 februari
Nomineringen innebär att vi är bland de tre bolag som har högst resultat inom de kategorier de nominerats i. Den 6 februari får vi reda på om resultatet till och med är bäst i Sverige då Benchmark event där kundkristallerna delas ut arrangeras.
