Många vill rekommendera
Många av våra studenthyresgäster är benägna att rekommendera sin hyresvärd – vilket vi är glada över. Vi får högt betyg när det gäller vår personal och ni uppskattar till exempel bemötandet från kvartersvärdar och personalen på uthyrningen och kundtjänst. Nöjdheten med gemensamma kök och korridorer ökar jämfört med förra årets mätning.
Här kan vi förbättra oss
I enkäten får vi er hjälp med hur vi kan förbättra oss. Här är några exempel på vad vi arbetar med nu närmast:
- Hemsidan. Ni hade synpunkter på hemsidan i enkäten – och vi arbetar nu med att förbättra delarna som rör studentboende. Vi utvecklar till exempel den hyresgästguide som finns för studenter. Appen som vi hade tidigare finns inte kvar, men däremot är vår sida mobilanpassad och du kan använda funktionerna från den lika bra som i appen. Lägg gärna till Mina sidor som en webbapp, här hittar du instruktioner för hur du gör.
- Källsortering. Nästan alla våra hyresgäster källsorterar – vilket är fantastiskt bra. Ni har dock synpunkter på hur städat det är i området kring våra sopkärl och ibland är inte sorteringen rätt. Här planerar vi för informationsinsatser och tydligare skyltning.
Trygghet är också ett område som har utvecklingspotential. Här har vi minskat något sedan förra årets mätning – även om 83 procent av er känner er trygga i bostadsområdet. Ni har också synpunkter på bostadens temperatur i vissa av våra områden.
Vi går igenom alla era svar och tar med era synpunkter när vi planerar våra arbeten i området.
Resultatet i siffror
- 86 procent är som helhet nöjda med Skövdebostäder som hyresvärd
- Vi har ett såkallat NKI-värde på 76 av 100. Det är ett sammanräknat värde av flera olika frågor. Förra året hade vi 77.