Hitta svaret på din fråga
Kundforum eller personlig service
Många undrar samma sak som du. Prova att söka i vårt kundforum och se om du kan hitta svaret på din fråga. Om du inte hittar svaret där eller om din fråga är av mer personlig karaktär, till exempel frågor om Mina Sidor kan du mejla info@skovdebostader.se
Har du frågor om till exempel ett aktuellt erbjudande, mejla uthyrning@skovdebostader.se
Öppettider i Bobutiken och Kundcenter
Öppettider i Bobutiken
Ändrade öppettider
Fredagen den 3/10 har vi lunchstängt 12.00-13.00
Måndag 14.00–18.00
Onsdag och fredag 10.00–15.00
Telefontider Kundcenter
Ändrade öppettider
Måndag – fredag 07.00–16.00
Stängt tisdagar 08.00–09.00
Bokade besök för vissa ärenden
Om du inte har möjlighet att besöka oss under våra ordinarie öppettider, tar vi i mån av tid emot bokade besök för inbetalning av hyra och för tapet- och golvval. Boka din tid genom att kontakta kundcenter. Vi har endast möjlighet att ta emot besök under dagtid.
Se tapeter digitalt
Om du vill hålla dig hemma – men ändå vill välja nya tapeter – kan vi tipsa om borastapeter.com. De har bland annat en app där du kan se hur tapeterna ser ut direkt på väggen hemma! I vårt standardsortiment ingår kollektionerna Borosan Hem och Borosan Bas.
Lämna brev i brevlådan
Utanför Bobutiken på Drottninggatan 2A finns en brevlåda. Där kan du alltid lämna svarskuvert och brev.
Adress
Drottninggatan 2A
Box 303, 541 31 Skövde
Felanmälan för hyresgäster
Vi arbetar med central felanmälan, vilket innebär att all felanmälan tas emot på ett ställe. Ärendena fördelas sedan ut till rätt personal som åtgärdar felet. Oftast är det din kvartersvärd som kommer till dig.
Så här gör du en felanmälan:
- Registrera din felanmälan på Mina sidor
- Du kan också felanmäla genom att ringa vårt kundcenter på telefon 0500-47 74 00 (knappval 3).
- Vid akuta ärenden under helgfria vardagar 7.00-16.00, ring kundcenter.
Vid akuta fel under övrig tid, kontakta vår Fastighets- & Trygghetsjour: 0500-43 70 00
Övriga ärenden
Ärenden som inte gäller fel i din lägenhet tar vi emot på ett annat sätt. Vi välkomnar också förslag och förbättringsidéer. Som hyresgäst hittar du formuläret på Mina sidor. Är du inte hyresgäst hos oss kan du klicka på länken nedan.
Trygghetsjour
Vardagar 07.00-16.00
Har du en granne som stör eller känner du oro för din egen eller annan hyresgästs trygghet, kontakta i första hand en bosocial samordnare under dagtid. Ring då till kundcenter 0500-47 74 00 och välj knappval 4.
Övrig tid och vid akuta störningar
Vid allvarliga och akuta störningar sena kvällar och nätter, kontakta vår Fastighets- & Trygghetsjour: 0500-43 70 00. Var beredd att uppge namn, objektsnummer och telefonnummer. Uppgifterna hanteras konfidentiellt gentemot störande part.
Låsöppning
Vardagar 07.00-16.00
Kontakta en kvartersvärd i ditt bostadsområde om du låst dig ute och behöver hjälp med låsöppning under dagtid.
Övrig tid
Vid behov av låsöppning övrig tid, kontakta vår Fastighets- & Trygghetsjour på 0500-43 70 00. Låsöppning görs endast åt kontraktsinnehavare. Var beredd på att legitimera dig. Du får betala kostnaden för låsöppningen.