Felanmälan

Om ett fel uppstår i din lägenhet är det viktigt att du kontaktar oss så att vi kan åtgärda detta. Du kan med fördel anmäla felet genom Mina sidor eller Skövdebostäders app som du laddar ner på Appstore eller Google Play.

Här nedan finns en instruktion för hur du felanmäler på Mina sidor. Det är bra om du beskriver felet så utförligt som möjligt. Behöver vi kompletterande uppgifter blir du uppringd. Också om du kryssar i att du vill bli kontaktad innan besök kommer din kvartersvärd att ringa dig. Det är därför viktigt att du finns tillgänglig på det telefonnummer du anger. Om du inte är bekväm med digitala verktyg eller om ditt ärende är akut – typ en vattenläcka – kan du ringa din kvartersvärd direkt.

Så här gör du en felanmälan på Mina sidor

  1. Logga in på Mina sidor med ditt personnummer och lösenord.
    Inloggning till Mina sidor
  2. Välj felanmälan i menyn till vänster. Då ser du en vy över eventuellt pågående felanmälningar. Där står också Klicka här för ny felanmälan.
  3. Nu kommer du till formuläret du ska fylla i. Namn och e-postadress är förifyllt, du kan så klart ändra, telefonnummer väljer du från listan som kommer fram när du klickar på den lilla pilen. Kom ihåg att välja eller skriv in ett telefonnummer där vi lätt kan nå dig.
  4. Nu är det dags att beskriva ditt ärende. Var gärna detaljerad. Vid behov ringer vi dig för kompletterande uppgifter. Det är därför det är viktigt att du angett ett telefonnummer som du är tillgänglig på. 
  5. Sen väljer du om felanmälan gäller din lägenhet eller något annat kontrakt du har – till exempel garage eller p-plats.
  6. I nästa ruta väljer du vilket utrymme felet är.
  7. Du får också kryssa i om du har husdjur eller inte?
  8. Sen kommer ett obligatoriskt fält som är om vi får gå in med huvudnyckel. Vilket innebär att vi får gå in även om du inte är hemma. Du kan också välja om du vill att vi ringer innan eller om du vill vara hemma när vi kommer.
  9. Nu klickar du på Skicka. Efter några sekunder dyker en ruta om med information om att du skapat en ny felanmälan som du också kan se under Pågående felanmälningar på Mina sidor. Direkt är statusen ny och den ändras när vi tagit emot din anmälan

Skapad: 2022-04-29

Senast uppdaterad: 2022-04-29 kl: 13:28

Victor Hilding
Victor Hilding