Om ett fel uppstår i din lägenhet är det viktigt att du kontaktar oss så att vi kan åtgärda detta. Du kan med fördel anmäla felet genom Mina sidor. Du kan skapa en genväg till Mina sidor i telefonen genom att lägg till Mina sidor på hemskärmen. På så sätt blir det smidigare för dig att nå sidan.
Här nedan finns en instruktion för hur du felanmäler på Mina sidor. Det är bra om du beskriver felet så utförligt som möjligt. Behöver vi kompletterande uppgifter blir du uppringd. Också om du kryssar i att du vill bli kontaktad innan besök kommer din kvartersvärd att ringa dig. Det är därför viktigt att du finns tillgänglig på det telefonnummer du har lagt in på Mina sidor. Om du inte är bekväm med digitala verktyg eller om ditt ärende är akut – typ en vattenläcka – kan du ringa din kvartersvärd direkt.
Så här gör du en felanmälan på Mina sidor
1. Logga in på Mina sidor med ditt personnummer och lösenord.

2. Gå till fliken kontrakt. Klicka sedan på skapa nytt ärende och sedan felanmälan via hemsidan.
(Om felanmälan gäller ett annat kontrakt, exempelvis garage – skrolla ner och välj skapa nytt ärende under garagekontraktet).

3. Därefter kommer du till formuläret du ska fylla i. Välj objekt för serviceärende och välj utrymme. Beskriv sedan ditt ärende. Var gärna detaljerad. Vid behov ringer vi dig för kompletterande uppgifter. Vi kontaktar dig på de kontaktuppgifter du har lagt in på Mina sidor.

4. Välj om vi får gå in i din lägenhet med huvudnyckel eller inte. Du kan också välja om vi ska ringa dig innan vårt besök och om du vill vara hemma när vi utför arbetet.

5. Om du vill att vi kontaktar en annan person gällande din felanmälan, klicka på ange en annan kontaktperson.
6. Om du vill kan du lägga till bilder eller filer.
7. Sedan klickar du på Skicka.