Hitta svaret på din fråga

Kundforum eller personlig service

Många undrar samma sak som du. Prova att söka i vårt kundforum och se om du kan hitta svaret på din fråga. Om du inte hittar svaret där eller om din fråga är av mer personlig karaktär, till exempel frågor om Mina Sidor kan du mejla info@skovdebostader.se

Har du frågor om till exempel ett aktuellt erbjudande, mejla uthyrning@skovdebostader.se 

Öppettider i Bobutiken och Kundtjänst

Öppettider för besök i Bobutiken 

Måndag 14.00-18.00
Onsdag och fredag 10.00-15.00

Telefontider Kundtjänst/Växel

Måndag – fredag 07.30-16.00
Onsdagar stängt mellan klockan 7.55-9.30

Avvikande öppettider 2023

30/5 Kundtjänst/Växeln stängt 9:30-13:30 på grund av utbildning
5/6  Kundtjänst/växeln har öppet 07.30-13.00
Bobutiken stängt
6/6 Nationaldagen Stängt  
8/6 Kundtjänst/Växeln stängt 12:30-16:00
22/6 Kundtjänst/växeln har öppet 07.30-13.00
23/6 Stängt

*Bokade besök för vissa ärenden

Om du inte har möjlighet att komma under våra ordinarie öppettider, tar vi emot bokade besök för inbetalning av hyra och för tapet- och golvval. Boka din tid genom att kontakta kundtjänst. Tänk på att du behöver hålla distans till vår personal och vara helt symtomfri vid besöket.

Se tapeter digitalt

Om du vill hålla dig hemma – men ändå vill välja nya tapeter – kan vi tipsa om borastapeter.com. De har bland annat en app där du kan se hur tapeterna ser ut direkt på väggen hemma! I vårt standardsortiment ingår kollektionerna Borosan Easy Up 20 och Decorama Easy Up 2019

Lämna brev i brevlådan

Utanför Bobutiken på Drottninggatan 2A finns en brevlåda. Där kan du alltid lämna svarskuvert och brev.

Adress

Drottninggatan 2A
Box 303, 541 31 Skövde

Felanmälan

Vardagar 07.00-16.00

Felanmälan görs i första hand via Mina sidor – där kan du felanmäla dygnet runt. Det går också bra att ringa till en kvartersvärd i ditt bostadsområde, under dagtid mellan 07.00 och 16.00. Du hittar kontaktuppgifter till din kvartersvärd på Mina sidor.

Akuta fel

Vid akuta fel under övrig tid, kontakta vår Fastighets- & Trygghetsjour: 0500-43 70 00

Trygghetsjour

Vardagar 07.00-16.00

Om du upplever störningar i ditt boende, kontakta alltid i första hand en bosocial samordnare under dagtid. Ring växeln på 0500-47 74 00 och välj knappval 3.

Övrig tid och vid akuta störningar

Vid allvarliga och akuta störningar sena kvällar och nätter, kontakta vår Fastighets- & Trygghetsjour: 0500-43 70 00. Var beredd att uppge namn, objektsnummer och telefonnummer. Uppgifterna hanteras konfidentiellt gentemot störande part.

Låsöppning

Vardagar 07.00-16.00

Kontakta en kvartersvärd i ditt bostadsområde om du låst dig ute och behöver hjälp med låsöppning under dagtid. 

Övrig tid

Vid behov av låsöppning övrig tid, kontakta vår Fastighets- & Trygghetsjour på 0500-43 70 00. Låsöppning görs endast åt kontraktsinnehavare. Var beredd på att legitimera dig. Du får betala kostnaden för låsöppningen. 

Parkeringsövervakning

Säkerhetstjänst i Väst – Övervakning i våra bostadsområden

Säkerhetstjänst i Väst sköter parkeringsövervakningen av våra parkeringar i alla bostadsområden.
Upptäcker du en felparkering ringer du 0500-41 00 90.
Trygghetsjouren och fastighetsjouren är fortfarande via Securitas och är nummer 0500-437000.
Skip to content