Hitta svaret på din fråga
Kundforum eller personlig service
Många undrar samma sak som du. Prova att söka i vårt kundforum och se om du kan hitta svaret på din fråga. Om du inte hittar svaret där eller om din fråga är av mer personlig karaktär – till exempel att du vill fråga om just ditt erbjudande – kan du mejla info@skovdebostader.se eller ringa kundtjänst på 0500-47 74 00.
Öppettider i Bobutiken och Kundtjänst
Bobutiken
Måndag klockan 14.00-18.00
Onsdag klockan 10.00-15.00
Fredag klockan 10.00-15.00
27/5 har Bobutiken lunchstängt 12:00-13:00
Kundtjänst/Växel
Måndag – fredag 07:30 – 16:00
17/6 har Kundtjänst/Växel stängt 9:00-9:30 och 12:00-13:00.
Sommaröppettider Kundtjänst/Växel 13/6-19/8
Vecka 24-25 Kundtjänst/Växel 07:30-16:00
Vecka 26-33 Kundtjänst/Växel 07:30-15:00
Lunchstängt 12:00-13:00
Sommaröppettider Bobutiken 13/6-19/8
Måndag 13:00-15:00
Onsdag och fredag 09:30-11:30
17/6 Stängt
Avvikande öppettider 2022
19/5 Kundtjänst/Växel har stängt 8:00-9:30
25/5 Kundtjänst har öppet 07:30-13:00
26/5 Kristi himmelfärdsdag Stängt
6/6 Nationaldagen Stängt
9/6 Personalinformation Kundtjänst/Växel har stängt 12:00-16:00
23/6 Kundtjänst/Växel stänger 13:00
24/6 Midsommarafton Stängt
4/11 Kundtjänst/Växel har öppet 07:30-13:00
23/12 Kundtjänst/Växel har öppet 07:30-13:00
24-26/12 Julhelgen Stängt
30/12 Kundtjänst har öppet 07:30-13:00
Bokade besök för vissa ärenden
Vi tar emot bokade besök för inbetalning av hyra och för tapet- och golvval. Boka din tid genom att kontakta kundtjänst. Tänk på att du behöver hålla distans till vår personal och vara helt symtomfri vid besöket.
Se tapeter digitalt
Om du vill hålla dig hemma – men ändå vill välja nya tapeter – kan vi tipsa om borastapeter.com. De har bland annat en app där du kan se hur tapeterna ser ut direkt på väggen hemma! I vårt standardsortiment ingår kollektionerna Borosan Easy Up 20 och Decorama Easy Up 2019
Lämna brev i brevlådan
Utanför Bobutiken på Drottninggatan 2A finns en brevlåda. Där kan du alltid lämna svarskuvert och brev.
Felanmälan
Vardagar 07.00-16.00
Felanmälan görs i första hand via Mina sidor eller appen – där kan du felanmäla dygnet runt. Det går också bra att ringa till en kvartersvärd i ditt bostadsområde, under dagtid mellan 07.00 och 16.00. Du hittar kontaktuppgifter till din kvartersvärd på Mina sidor.
Akuta fel
Vid akuta fel under övrig tid, kontakta vår Fastighets- & Trygghetsjour: 0500-43 70 00
Trygghetsjour
Vardagar 07.00-16.00
Om du upplever störningar i ditt boende, kontakta alltid i första hand en bosocial samordnare under dagtid. Ring växeln på 0500-47 74 00 och välj knappval 3.
Övrig tid och vid akuta störningar
Vid allvarliga och akuta störningar sena kvällar och nätter, kontakta vår Fastighets- & Trygghetsjour: 0500-43 70 00. Var beredd att uppge namn, objektsnummer och telefonnummer. Uppgifterna hanteras konfidentiellt gentemot störande part.
Låsöppning
Vardagar 07.00-16.00
Kontakta en kvartersvärd i ditt bostadsområde om du låst dig ute och behöver hjälp med låsöppning under dagtid.
Övrig tid
Vid behov av låsöppning övrig tid, kontakta vår Fastighets- & Trygghetsjour på 0500-43 70 00. Låsöppning görs endast åt kontraktsinnehavare. Var beredd på att legitimera dig. Du får betala kostnaden för låsöppningen.