Student
Studentläge

Felanmälan

Om ett fel uppstår i din lägenhet är det viktigt att du kontaktar oss så att vi kan åtgärda detta. Du kan med fördel anmäla felet genom Mina sidor. Du kan skapa en genväg till Mina sidor i telefonen genom att lägg till Mina sidor på hemskärmen. På så sätt blir det smidigare för dig att nå sidan. 

Sedan hösten 2023 har vi så kallad central felanmälan. Det innebär att du inte ska kontakta den person som kommer och åtgärdar felet. Du kan felanmäla på två sätt:

1 – På Mina sidor kan du felanmäla dygnet runt, se beskrivning nedan.

2 – Ring kundcenter helgfria vardagar 07.00-16.00 på 0500-47 74 00 och få prata med en av de fantastiska medarbetarna där. De kan ge svar på vissa frågor och lägger in felanmälan i systemet till kvartersvärden eller den som ska åtgärda felet. Du kommer att få svara på om vi får gå in med huvudnyckel eller inte.

Här nedan finns en instruktion för hur du felanmäler på Mina sidor. Det är bra om du beskriver felet så utförligt som möjligt. Behöver vi kompletterande uppgifter blir du uppringd. Det är därför viktigt att du finns tillgänglig på det telefonnummer du har lagt in på Mina sidor.

Så här gör du en felanmälan på Mina sidor

1. Logga in på Mina sidor med ditt personnummer och lösenord. 

Mina sidor Mina sidor

2. Gå till fliken kontrakt. Klicka sedan på skapa nytt ärende och sedan felanmälan via hemsidan. 
(Om felanmälan gäller ett annat kontrakt, exempelvis garage – skrolla ner och välj skapa nytt ärende under garagekontraktet).

Mina sidor Mina sidor

3. Därefter kommer du till formuläret du ska fylla i. Välj objekt för serviceärende och välj utrymme. Beskriv sedan ditt ärendeVar gärna detaljerad. Vid behov ringer vi dig för kompletterande uppgifter. Vi kontaktar dig på de kontaktuppgifter du har lagt in på Mina sidor.

Mina sidor Mina sidor

4. Välj om vi får gå in i din lägenhet med huvudnyckel eller inte. Du behöver ocksåfylla i om du har husdjur.

Mina sidor Mina sidor

5. Om du vill att vi kontaktar en annan person gällande din felanmälan, klicka på ange en annan kontaktperson.

6. Om du vill kan du lägga till bilder eller filer som beskriver felet.

7. Sedan klickar du på Skicka.

Skapad: 2022-04-29

Senast uppdaterad: 2023-12-07 kl: 11:39

Victor Hilding
Victor Hilding
Hyresgästguiden

Hyresgästguiden är till för att våra hyresgäster enkelt och tillgängligt ska komma åt information, tips och råd kring boendet och livet i våra områden.

Nyproduktion
Studentläge
Skip to content