På openuniverse hemsida ser du vilken dag som just din fastighet flyttas över.
Supporthjälp efter klockan 16.00
Om du efter klockan 16.00 fortfarande upplever problem med dina tjänster, starta om din utrustning.
Det gör du enklast genom att:
1. Dra ur strömkabeln ur din tjänstefördelare, TV-box och telefonidosa
2. Vänta 10 sekunder
3. Sätt därefter i strömkabeln igen
Om det fortfarande inte fungerar ska du ringa supporten – men vänta med att ringa dem till efter klockan 16, den dagen din fastighet flyttas över. Du felanmäler berörd tjänst till Open Universe migreringskundtjänst på telefonnummer 0771-443 900. Öppettider är klockan 08.00-19.00
Vilka berörs?
Du som har en eller flera tjänster via Open Universe. En stor del av Skövdebostäders fastigheter har Open Universe och berörs av plattformsbytet.
Du som bor på Aspö Eko-logi eller i de flesta av våra studentbostäder har däremot andra leverantörer och berörs inte av arbetet.