Stor ökning av felanmälningar via Mina sidor

Nu är det snart ett år sedan vi började med införandet av central felanmälan. Sedan dess är det vårt glada gäng i kundcenter som svarar om du ringer in din felanmälan. Många har också börjat använda Mina sidor i större utsträckning, vilket vi ser som mycket positivt.

180 procent fler anmälningar via webben

Under perioden januari till augusti 2024 har antalet felanmälningar direkt via Mina sidor ökat med nästan 180 procent jämfört med samma period 2023. Tack vare att alla ärenden registreras i vårt system, oavsett om du själv gör det via Mina sidor eller om kundcenter hjälper dig, ser vi att kvaliteten och nöjdheten har ökat.

– Det känns väldigt bra att de digitala anmälningarna ökat samtidigt som vår senaste kundundersökning visade ökad nöjdhet med felanmälan. Vi tror att det nya arbetssättet kan vara en del av orsaken. Internt har vi mycket bättre möjligheter att planera våra arbeten.

Våra uppföljningar visar också att det fungerar bra med felanmälan via kundcenter, säger Erik Pettersson, chef för Boservice.

En av de stora fördelarna med vårt nya arbetssätt kring felanmälan är att du som hyresgäst kan följa ditt ärendes status. På Mina sidor kan du läsa kommentarer från personen som jobbar med felet och du får ett mejl när ditt ärende byter status – till exempel när arbetet påbörjas eller när felet är åtgärdat.

Gäller din felanmälan allmänna ytor som till exempel tvättstuga eller gemensamhetslokal behöver du ringa till vårt kundcenter, då detta inte kan registreras via Mina sidor.

 

Två sätt att felanmäla

Via nätet: Felanmälan kan lämnas dygnet runt genom att logga in på Mina sidor. Under kontrakt för lägenheten väljer du Skapa nytt ärende och sedan Felanmälan via mina sidor. Här får du bland annat beskriva felet och svara på om du har husdjur och om Skövdebostäder får gå in med huvudnyckel.

Via telefon: Helgfria vardagar klockan 07.00–16.00 tar vårt kundcenter emot felanmälan på telefon 0500-47 74 00. Då får du prata med en av medarbetarna och beskriva ditt ärende. Medarbetarna på felanmälan har god erfarenhet av bland annat fastighetsskötsel och hjälper dig att registrera din felanmälan som går direkt till kvartersvärden för åtgärd av kvartersvärden själv eller av en entreprenör.

Skapad: 2024-12-02

Senast uppdaterad: 2024-12-06 kl: 13:50

Fler nyheter

Kundkristallen
Skövdebostäder nominerade till Kundkristallen för åttonde gången
2025-01-17
För åttonde gången har vi blivit nominerade till det prestigefyllda priset Kundkristallen….
Vinnare i julklappsutlottningen!
2024-12-19
Nu har vi dragit vinnare i årets julklappsutlottning. 17 av våra hyresgäster vinner ett…
Person i arbetskläder står framför ett skåp med elektronik och ser ut att koppla in något.
Open universe blir del av Global Connect
2024-12-18
Detta är en information till dig som idag har bredband eller tv via Open universe. Open…
Hyresgästguiden

Hyresgästguiden är till för att våra hyresgäster enkelt och tillgängligt ska komma åt information, tips och råd kring boendet och livet i våra områden.

Studentläge
Skip to content